Omega Lab Sandoub
18/07/2023
مريض السكر لو جاله هبوط (السكر اقل من ٧٠)
مهم جدا ياخذ حاجه من دول:
١- معلقه سكر صغيره
٢- معلقه عسل صغيره
٣- ٤-٥ اقراص سكر
٤- نص كبايه عصير
❌❌بلاش شيكولاته
و تابع سكرك بعد ربع ساعه و ممكن تكررها لو لسه السكر نازل
❌❌بلاش تاخد ١٠ ملاعق سكر او ٢ لتر عصير او ٤ ارغفه عشان السكر ميعلاش جامد 🙃🙃
♦️و يا ريت لو تاخد حاجه من دول بعدها:
١- علبه زبادي
٢- توست
٣- نصف رغيف بلدي
٤- ثمره فاكهه ( تفاحه، برتقانه، موزه)
٥- عدد ٢ - ٣ بلحات
٦- عدد ٢ بسكوته
او ممكن تاكل وجبتك لو معادها و يبقي فيها نشويات كافيه.
د. أحمد السعيد الحلوانى
رقم الواتس لو فيه اي سؤال
٠١٢٠١٠٧٠٩٢٦
اي مريض يروح يحلل في اي مكان يطلب يتواصل مع اخصائي تحاليل طبية لو عاوز يستفسر عن نتيجة او عن شروط تحليل..
دور الاخصائي غير الكيميائي و الفني..
حتى في نتائج ممكن تعرف التحاليل صح او غلط منها..
مهم برضه انك تسئل المريض عن التاريخ المرضى و العلاج لان بعض التحاليل نتائجها بتتأثر ببعض المواد الفعالة في الأدوية..
العملية علم مش تحط مل من المحلول كذا على شويه سيرم و تاخد نتيجة و تطبع.. دي حياة ناس مش بتعمل طبخة في المطبخ ولا ايه
09/01/2023
👈 أهالي سندوب الكرام لو بتشتكي من ألم في العظام الوقتي تقدر تتطمن على نفسك بأحد العرضين دول بخصم ٥٠ ٪ عليهم 👇
👈 خصم خاص لاعضاء الجروب على باقي التحاليل.
📞للإستفسار و التواصل :
واتس و موبيل :٠١٢٠١٠٧٠٩٢٦
ارضى : ٢٧٣٤٨١٤
03/01/2023
📢 اطمن على نفسك ب ٤ تحاليل ب ١٢٠ جنيه 👇
دور البرد 🌧️🌧️
هو ضيف معتاد كل سنة لكتير مننا وخصوصا اطفالنا ،
اعراضه كلنا عارفنها : رشح 🤧، التهاب في الحلق ، سخونية🤒 ، وجع في الجسم ، عطس ، سعال وغيرهم.
وكتير مننا بيسأل ..؟!!
دور البرد و الكحه اللي ماشي اليومين دول ايه حكايته!!😷
ده برد و لا انفلونزا و لا كورونا و لا ميكروب جديد و لا ايه ؟
عشان نطمن هنعمل التحاليل دي
👈صورة دم CBC
👈تحليل CRP
👈 تحليل سرعة ترسيب ESR
👈تحليل A*O
Click here to claim your Sponsored Listing.
Category
Telephone
Website
Address
المنصورة/سندوب/ش الحلوانى المتفرع من ش الثورة بالقرب من صيدلية سند
Mansoura
7651167
Opening Hours
| Monday | 11am - 11pm |
| Tuesday | 11am - 11pm |
| Wednesday | 11am - 11pm |
| Thursday | 11am - 11pm |
| Friday | 3pm - 11pm |
| Saturday | 11am - 11pm |
| Sunday | 11am - 11pm |