Stad Geel

Stad Geel

Delen

Berichten en reacties op onze Facebookpagina zijn zeer welkom, maar we vragen dat je respectvol en beleefd blijft. Deze pagina moet voor iedereen een barmhartige plaats blijven. Daarom behouden we ons het recht voor om berichten te verwijderen die:

- kwetsend, beledigend of haatdragend zijn;
- oproepen tot haat;
- van politieke aard zijn;
- die niets met het geposte onderwerp te maken hebben;
- c

18/06/2026

Op vrijdag 19 juni voert een gespecialiseerde firma extra onderzoeken uit naar oorlogsmunitie in de Gasthuisstraat. Het gaat om het gedeelte tussen de Kollegestraat en het Sint-Dimpnaplein. 🕵️

De extra onderzoeken komen er nadat de aannemer woensdag 17 juni een obus (oude bom) vond op het kruispunt van de Gasthuisstraat met de Kollegestraat. DOVO, de ontmijningsdient, kon deze succesvol weghalen. Het projectiel bevatte geen ontstekingsmechanisme meer en vormde geen gevaar.

👉 De extra onderzoeken worden uitgevoerd uit voorzorg. Er is geen reden tot ongerustheid.

Photos from Stad Geel's post 18/06/2026

Wat een avond op de Havermarkt! Afgelopen maandag zorgden jullie voor een geweldige sfeer tijdens de eerste WK-wedstrijd van onze Rode Duivels. ⚽️😈

De volgende afspraak staat al voor de deur: op zondag 21 juni om 21 uur nemen de Rode Duivels het op tegen Iran. Kom opnieuw massaal naar de Havermarkt en supporter mee voor onze nationale ploeg. 💪

Samen kleuren we het centrum opnieuw zwart-geel-rood. 🇧🇪

ℹ️ Meer info: www.duivelsgeel.be

(📸 Nancy Vermeylen)

17/06/2026

𝗨𝗽𝗱𝗮𝘁𝗲 𝟭𝟬.𝟮𝟲 𝘂𝘂𝗿: De gevonden obus op het kruispunt van de Gasthuisstraat en de Kollegestraat werd ondertussen veilig verwijderd door DOVO (de ontmijningsdienst). Het projectiel bleek geen ontstekingsmechanisme meer te bevatten en vormde geen gevaar.

De beperkte veiligheidsperimeter werd opgeheven en de situatie is volledig onder controle.

🙏 Bedankt om de richtlijnen van de hulpdiensten op te volgen.

𝗩𝗼𝗻𝗱𝘀𝘁 𝗼𝗼𝗿𝗹𝗼𝗴𝘀𝗺𝘂𝗻𝗶𝘁𝗶𝗲 𝗯𝗶𝗷 𝘄𝗲𝗿𝗸𝗲𝗻 𝗚𝗮𝘀𝘁𝗵𝘂𝗶𝘀𝘀𝘁𝗿𝗮𝗮𝘁
🚧 Tijdens werken op het kruispunt van de Gasthuisstraat en de Kollegestraat is een obus (oude bom) aangetroffen. Politiezone Geel - Laakdal - Meerhout en Brandweer Zone Kempen kwamen ter plaatse en stelden een lokale veiligheidsperimeter in.

DOVO (de ontmijningsdienst) is onderweg om de obus onschadelijk te maken en mee te nemen. Er zijn voorlopig geen evacuaties nodig, maar we vragen om uit de buurt van de afgebakende zone te blijven en de instructies van de hulpdiensten strikt op te volgen. Er is geen reden tot ongerustheid.

ℹ We volgen de situatie verder op en communiceren bijkomende informatie via de stedelijke kanalen.

Wilt u dat uw organisatie hét hoogst genoteerde Overheidsdienst in Geel wordt?
Klik hier om uitgelicht te worden.

Telefoon

Adres


Werft 20
Geel
2440

Openingstijden

Maandag 09:00 - 16:30
Dinsdag 09:00 - 16:30
Woensdag 09:00 - 16:30
Donderdag 09:00 - 16:30
Vrijdag 09:00 - 16:30